Alvast een opwarmertje

13 januari 2016 - Zaltbommel, Nederland

Hoi luitjes.

Het is bijna weer zover. Driek en Kwep gaan a.s. zondag 17 januari op rondreis. Deze keer gaan we 3 weken rondneuzen in MYANMAR. Voor ons nog behoorlijk onbekend, en zeker ook voor vele van jullie. Wij zullen proberen jullie de aankomende 3 weken zo goed als mogelijk op de hoogte te houden van wat we deze reis allemaal gaan beleven.

Velen vragen, hoe komen wij er toch bij hier naar toe te gaan. Tja, we zijn inmiddels al in vele Aziatische landen geweest, en omdat we graag iedere keer wat nieuws willen ontdekken wordt de spoeling steeds dunner. Zeker ook omdat wij liefhebber zijn van lekker warm weer in onze winter, wat ook niet zomaar het geval is in alle Aziatische landen. We hebben dan ook al eerder eens gesnuffeld op internet in Myanmar, maar het onbekende zorgde er voor dat wij toch weer opnieuw andere keuzes maakten. Maar nadat één van onze travelfriends het afgelopen najaar in Myanmar geweest zijn, waren we verkocht. HIER willen wij ook naar toe, dit lijkt ons wel wat. Dus de tickets geboekt, het huiswerk de afgelopen tijd gedaan en zondag is het zover, dan gaan we de lucht in op weg naar MYANMAR.

We vliegen vanaf Amsterdam met Qatar Airways en maken precies op de helft een tussenlanding op Qatar-Doha, om vandaar door te vliegen naar Thailand waar we maandagmiddag gaan landen op Suvarnabhumi Airport te Bangkok. Vandaar nemen we de bus naar Don Mueang Airport, de andere luchthaven van Bangkok, om vandaar de vlucht te nemen naar Yangon. Jullie zien wel, het is weer een hele uitdaging voordat we echt aan onze rondreis kunnen beginnen.

En om alvast een beginnetje te maken, hier een beetje geschiedenis van Myanmar.

myanmarMyanmar met zijn +/- 55 miljoen inwoners ligt o.a. tussen Thailand, China en India in, en is sinds 2010 pas echt open voor toeristen. Inmiddels mag nu zelfs de vrouwelijke oppositieleidster Aung San  Suu Kyi na jarenlang huisarrest eindelijk weer de straat op. Voor 2010 zat het land volledig op slot door de militaire dictatuur, en ondanks dat het nu nog steeds een omstreden land is wat betreft  een regime wat de mensenrechten schend, is het nu toch THE TIME TO BE. Een land nog volledig ongerept, niet de massa´s toeristen, zelfs het pinnen gaat nog niet overal lukken, mobiele telefonie en internet staan nog in de kinderschoenen, geen hippe restaurants of uitgaansgelegenheden, dus super spannend.

Wij gaan zelf de komende 3 weken maar eens op zoek wat er allemaal te bekijken en te beleven is en wat er wel en wat nog niet werkt. Volgens de gelezen info is het een land met veel goud en glitter, en een geweldig lieve en aardige bevolking, en dat is meestal toch wat de meeste indruk maakt. Maar laten we niet vooruit lopen op de zaken, the story wordt vervolgd de komende 3 weken!!!

Groetjes en tot het eerste echte reisverhaal!!!!

1. Ton:
    13 januari 2016
    Heel veel reisgenot en plezier.
  2. Mery:
    13 januari 2016
    Nou beste Kwep, als ik dat zo lees, wordt het een spannende en interessante reis die jullie gaan maken. Waarmee ga jij je bakskes koffie betalen in dat exotische land? Met van die feestelijke paradijsvogelkleurige reuzegrote flappen? Of gewoon dollars? Hoe dan ook: goede reis en veel plezier! Ik zie uit naar jouw notities.
  3. Astrid:
    13 januari 2016
    Hey Han en Arikus....wow heerlijk weer leuke spannende mooie reisverhalen van jullie ben er dol op...nu naar een totaal onbekend land Myanmar...voorheen Birma...zal zeker weer de nodige mooie verhalen brengen..Lieve mensen wij wensen jullie in ieder geval een heerlijk rondreis toe daar in Myanmar...en geniet van alle moois!! groetjes Henk en Astrid
  4. Thomas:
    13 januari 2016
    Waahhh link werk niet >>>>>> is de rest wel goed geregeld HaHa...digibabe en Rikuskuh.

Njoy en maak er een mooie reis van ...zit nu al te w8ten op het volgende verslag maar dan moet ik nog even wachten.
  5. Flip en Willemien:
    13 januari 2016
    Hallo luitjes wij wensen jullie een goede en fijne reis, veel plezier,
    Wij volgen het reisverslag
  6. Inge Stigter:
    13 januari 2016
    Nu gaat het dus echt beginnen he! Ben zo benieuwd wat jullie ervan gaan vinden!
    Wel met de scooter op pad gaan buiten Mandalay he, was echt een topdag! Heel veel plezier, voorzichtig, geniet ervan en straks gauw foto's kijken en verhalen uitwisselen. xxxx
  7. Mimi Stensen:
    14 januari 2016
    Hoi Hanny en Riekus ik wens jullie een fijne en een goeder reis ik ben heel benieuwd naar jullie vehalen de foto.s ik kijk er naar uit groetjes mimi
  8. Ria Prins:
    14 januari 2016
    Wat leuk zeg wij vertrekken 20 jan. met de zelfde vliegtuig maatschappij.
    naar Bangkok we lopen elkaar gewoon mis.
    Wij blijven in Thailand.
    misschien komen we elkaar wel weer tegen??
    Heel veel reisplezier en we houden elkaar in de gaten.
    Dikke kus.
  9. Artje:
    15 januari 2016
    Hoi Hanny en Arikus ,Het is bijna zo ver ,Ik hoop dat jullie het goed naar jullie zin hebben ,Het is wel een hele reis da is jouw wel toe vertrouwd ,Ik hoop als je tijd hebt voor mooi lees plezier ,Groetjessssss,
  10. Rika:
    Goede Reis
    en geniet er van wij doen het wel van jullie verhalen
    Groetjes.
  11. Kelly Van Wees:
    15 januari 2016
    Nou arikus en hanny, wij wensen jullie natuurlijk weer een hele fijne en veilige vakantie in Thailand en ik vind het altijd heerlijk om jullie avonturen te volgen.
    geniet ze lekker daar...kus kelly
  12. Nicolette:
    Hey Driek en collega,
    Ik kijk uit naar jullie reisverhalen en wens jullie een geweldige vakantie toe!
  13. UJE:
    16 januari 2016
    Lots of adventures:) veul en veilig natuurlijk, haha!